Siirry pääsisältöön

Tinderella in the making

Oon ollu enemmän tai vähemmän sinkkuna siitä asti ku Tinder on tullu Suomeen ja kuvathan mulla on ollu keräyksessä tietysti siitä asti ja onnekkaimmat on nähny ne kaikki somessa, esittelyteksti on kuitenki puuttunu. No nyt on sekin.

”Jos koet olevasi sopuisassa suhteessa aamuun asti bailaavaa rattopoikaa ja täydellistä perheenisää, niin mussa on sulle horo ja queen balanssissa.
Ulkonäkö on sivuseikka jos saat mut nauramaan ja sulla on vakituinen työpaikka. Itse en bikini fitneksessä kisaa enkä missikisoissa kruunusijoista taistele, vaikka liikunta onkin lähellä sydäntä ja toisinaan tykkään tyttöillä irtoripsillä ja muilla turhakkeilla.
Nalkuttaminen ei oo mun juttu ja jos kaipaat äitihahmoa niin skip. Kaks lasta riittää mulle ja toivottavasti säkin olet tavalla tai toisella asian itsesi kanssa järjestänyt nimittäin mun biologinen kello meni rikki reilu 8vuotta sitten.
Sen verran alkaa olemaan kilsoja mittarissa, että pelkkä Netflix&chill ei nappaa, mutta hääkellojen kilinäkään ei pidä öisin hereillä.
Rehellisyys ja avoimuus maan perii, itsevarmuus on miehen tärkein ominaisuus.
Ujon kuoren alla oon ehkä parasta mitä sulle voi koskaan tapahtua.”

Harmi että tietäjät tiesi tämän olevan liian pitkä. Ei vieläkään Tinderiä minulle.

Mä oon ehkä maailman huonoin tutustumaan uusiin ihmisiin. En osaa puhua päivän polttavista puheenaiheista. Politiikkaa en ymmärrä vähääkään enkä usko kaipaavani (huom romanttisessa mielessä) miestä, jonka kanssa voi hehkuttaa balettia tai hot joogaa. 
Ehkä ujo ei ole se oikea termi millä mua voi kuvata (todellakaan), ehkä varautunut olis parempi. Isossa porukassa oon aina esillä ja aina äänessä. Kahden kesken, tuntemattoman kanssa, en vaan osaa puhua mitään. Vastaan sujuvasti jos kysytään mutta ite en osaa viedä keskustelua eteenpäin. Miten se tehdään? Kerro mulle! ”Moi. Mikä sun lempiväri on?”

Onks jotain kursseja tähän? Jotain muuta ku vuosien terapia jossain punavuorelaisen jugendtalon huoneistoon rakennetussa, kirkasvalolampuilla ja viherseinillä täytetyn toimiston nahkaisessa nojatuolissa.
Ei terapiassakaan mitään väärää oo, mutta mitä? Mä meen sinne "Moi, mä oon Satu, en osaa puhua miehille järkeviä asioita." Sit se terapeutti, nainen jolla on pääkallon muotoja nuoleva luotisuora vaalee tukka ja skottiruutunen jakkupuku, kyselee multa mun lapsuudesta ja entisistä parisuhteista. Sori mutta, ei kuulosta omalta.


"Ei kai kukaan järkevä mies uskalla sua lähestyä kun sun ympärillä pörrää aina vähintään kymmenen korstoa!" sanoi mun pitkäaikasin ystävä. Tässä voi olla perää. Valtaosa mun rakkaimmista ystävistä on miehiä, mutta mä oon aina kuitenki luullu että se toisten saman sukupuolisten ihmisten läsnäolo on enemmänkin naisten ongelma?

"Rakkaus tulee kun vähiten sitä osaat odottaa" tai "Rakkaus kyllä löytää sut kun olet valmis". Ok. Sovitaan niin. 
25-vuotiaana mä sanoin mun kaverille aika tarkalleen näin "Oon 25 vuotias kahden alle kouluikäisen lapsen avioeronnut lähivanhempi, aika valttikortteja sinkkumarkkinoilla!". Nyt mä voisin sanoa "Oon yli kolmekymppinen, kahden kouluikäisen lapsen yksinhuoltaja, jolla on eriparitissit eikä mulla ole ollut vuosikausiin järkevää parisuhdetta, en osaa puhua ihmisille tutustumisvaiheessa ja ainiin, ei mulla ole koskaan aikaakaan kun olen joko töissä, nukkumassa tai jonkun harrastuksessa." No okei, rehellisyyden nimissä vois lisätä myös sen että saatan olla myös "pikku viineissä" jos en ole kiinni näissä aiemmin mainituissa.

Summa summarum, antaa olla. Hankalaa ja aikaa vievää. Sillä aikaa, kun minä virun täällä itä Helsingin Carriena niin...
     
Rakastakaa toisianne! ✌&💗

-S

PS. Kaverin puolesta kyselijät voi laittaa deeämmää vaikka Instassa 😝

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pakkomielteenä parisuhde

Nykyään useinkin kuulee ihmetystä siitä, kun joku ei ole parisuhteessa. Jopa ihan oman ikäluokkani edustajat ihmettelevät mikä MINUSSA on vikana, kun en löydä ketään. Niin monesti kuin olen sanonutkin, että en mä ole jaksanut vielä edes etsiä. Kun kaverit viettävät parisuhteidensa 5-, 10- ja jopa jumankekka 20-vuotisjuhliaan mä mietin välillä, että ehkä se mun yksi oli ja meni jo. Aikuisiälläni mulla on ollut kolme pidempää suhdetta. Jos saisi niin yhden näistä kumittaisin kokonaan vaikkakin kaikkihan ne toisaalta "epäonnistui" aikanaan. Niistä jokainen on silti opettanut jos ei muuta, ainakin monia asioita itsestäni. Leikkimielisesti olen usein tehnyt listoja siitä mitä toiveita tulevalle kumppanille olis eikä niihin listoihin ole kuulunut ulkoiset ominaisuudet, vaikka toki valehtelisin jos väittäisin ettei niillä olisi mitään väliä. Siinä vaiheessa kuitenkin se tuuhea tukka, erottuvat hauikset ja siniset silmät jää toiseksi jos ihminen on ilkeä, persoonaton eikä osaa irrote

Superstressaajasta täyspäiväiseksi puunhalaajaksi

Kun työ on viimeisen päälle minuutti aikataulutettua, kaavamaista ehkä jopa, niin sitä vapaa-aikana kaipaa vähän rauhaa eikä ainakaan niitä aikatauluja. Tähän voit itse lisätä mieleisesi VenaileRauhassa vitsin. Toisaalta myös saan jotain sairasta tyydytystä siitä, että kalenteri alkaa elokuussa kesälomien jälkeen täyttymään päivä päivältä vaan tiukemmaksi ja tiukemmaksi. Myös ne vapaapäivät.  Vapaapäivien kalenterimerkinnät on kuitenkin onneksi niitä mitkä tuottaa iloa ja mielihyvää.  Lasten harrastusten seuraaminen on omien harrastusten ohella parasta mitä tiedän. Koen myös olevani ihan poikkeuksellisen onnekas, että mulla on mahdollisuus tarjota mun lapsille harrastuksia.  Joka maanantai kun uusi viikko alkaa, mä suunnittelen sen viikon aikataulun valmiiksi. Ei siksi että mä suorittaisin elämää, vaan siksi että mä näen missä kohtaa mulla on aikaa tehdä niitä asioita mitkä mulle tuottaa kaikista eniten iloa.  Viikonpäiväthän tavallaan on menettänyt merkityksensä vuorotöi

Menneisyyden vanki(ko)

 Tässä on viime aikoina käyty menneisyyden kanssa niin veristä kädenvääntöä kuin se fyysisiltä vammoilta säästyen vain suinkin on mahdollista. Joutunut kohtaamaan omat pahimmat pelkonsa silmästä silmään, käymään läpi asioita joita en ole kahteenkymmeneen vuoteen sanonut ääneen. Niinhän ne asiat unohtuu ja haavat paranee? Puhutaan puhutaan, mutta lakataan sit vaan puhumasta niin ne unohtuu. Unohtuuhan ne, mutta vain kaivautuakseen kriittisellä hetkellä uudestaan esiin. Ehkä just kliseisesti sillon, kun vähiten osaat odottaa. Oon elänyt menneessä hyvin erilaista elämää. Sillon se ei tuntunu kovin ihmeelliseltä, kadunko? En mä kadu. Ihmettelen lähinnä miten radikaalisti mieli voi muuttua. Olisinko voinut tehdä toisenlaisia valintoja? Tietenkin, kaikkihan me voidaan. Tähän taas se vanha ärsyttävä "en olis tämmönen jos olisin valinnut toisin". Enkä oliskaan.  Ehkä asioiden todella vaan täytyy tapahtua, jotta menneeseen on palattava. Vain sen verran, että ravistelee ne menneisyyden